Привід FWD - що це, опис, характеристики й особливості


Опубликованно 18.02.2018 01:23

Привід FWD - що це, опис, характеристики й особливості

Багато автовласників або покупці здогадуються, що це – привід FWD, але лише небагато знають це напевно. У цій статті постараємося точно розшифрувати цю абревіатуру і визначити, чим такий привід відрізняється від звичайного, чи є у нього достоїнства і недоліки.

Привід FWD – що це?

Ця абревіатура може читатися по-різному. Як мінімум, є два варіанти:Front Wheel Drive. Автомобіль має передню привідну вісь.Full Wheel Drive. Автомобіль є повнопривідним.

Буває також і привід LHD FWD. Що це означає? Перші три букви означають Left Hand Drive (леворульный автомобіль), інші ми вже знаємо.

На жаль, немає чіткого визначення, яке б точно описало тип приводу FWD. Виробник автомобіля сам вирішує, що саме він вкладає в це поняття. Отже, якщо в характеристиках однієї машини ці три літери можуть говорити про наявність переднього приводу, то в іншому автомобілі це цілком може трактуватися як повний привід.

Тому неможливо точно вказати, який привід FWD мається на увазі. На різних машинах це може бути передня ведуча вісь або два ведучих.

А взагалі, можливо три варіанти: передній, задній, повний. Кожен з них має свої плюси і мінуси, особливості реалізації, характеристики. Складно сказати, який з них краще. Для різних умов і стилів їзди підходить той чи інший привід. Спробуємо розібрати особливості кожного з них.Передній привід FWD

У більшості випадків під даною абревіатурою мають на увазі саме передній привід. Безліч автомобілів у всьому світі володіють саме таким типом трансмісії з-за простоти реалізації та високій ефективності.

Завдяки передньому приводу, двигун і трансмісію досить легко розмістити під капотом автомобіля. При цьому звільняється задня частина для вантажу, паливного бака і пасажирських місць. Почасти тому більшість виробників випускає бюджетні машини саме з передній приводний віссю.

Зазвичай це передбачає установку двигуна поперек машини, з-за чого обертання колінчастого вала компактно передається на колеса. Кількість зайвих "перехідників" для передачі крутного моменту різко знижується.Переваги

Що це рішення для автомобілів передбачає певні переваги – сумнівів не викликає. В першу чергу, варто відзначити велике навантаження на передню вісь машини з-за маси двигуна. Враховуючи, що ця вісь є провідною, зчеплення коліс з покриттям дороги стає кращим. Сніг чи дощ така машина буде більш керованою. При рівних обставин передньопривідний автомобіль почне заносити при більшій швидкості в порівнянні з задньопривідним з-за кращого зчеплення коліс з покриттям дороги. Це одне з головних переваг.

Другий плюс – компактність. Як вже говорилося вище, розташування мотора поряд з провідними колесами спрощує механізм передачі крутного моменту, що звільняє більше простору під капотом, днищем і навіть в салоні. Вартість також грає роль. Автомобіль з передньою ведучою віссю простіше спроектувати і побудувати, ніж задньопривідну машину, не кажучи вже про повнопривідних. Недоліки

Мінуси теж мають місце бути:І хоча такі машини менш схильні до заносу, якщо це трапляється, то вирівняти автомобіль стає дуже важко. Професіонали кажуть, що в разі потрапляння автомобілі з передньою ведучою віссю в занос водієві потрібно додавати газу, але інстинктивно це зробити неможливо. Більшість відразу тисне гальма, що погіршує ситуацію.Враховуючи, що провідні колеса є поворотними, є певне обмеження на кут повороту. Також деякі механізми тут більш схильні до зносу. В першу чергу, псуються "гранати", що приводять у рух повернені колеса.Враховуючи, що основні компоненти розташовуються попереду машини, передній привід вносить деякі корективи в знос певних механізмів. Зокрема, при гальмуванні вага транспорту переноситься вперед. Отже, і без того важкий перед автомобіля навантажує передню вісь, яку гальмівним механізмам доводиться зупиняти. Тому гальмівні колодки зношуються швидше. Часто у передньопривідних машинах задні колодки змінюються тоді, коли передні вже були замінені два (або навіть три) рази.При наборі швидкості на такому автомобілі частина ваги переноситься тому, що погіршує зчеплення з дорогою. Отже, передній привід більше схильний до пробуксовки, що неприпустимо для гоночних машин. Саме тому багато спортивні автомобілі мають задній провідною віссю яких є повнопривідними.

Отже, ви тепер розумієте, що це – привід FWD. Але ж існує і інший тип.Задній привід

Ми вже знаємо, що позначається передній привід FWD, задній – RWD (Rear Wheel Drive). В автомобілях з такою системою двигун встановлюється поздовжньо довжині машини і передає крутний момент на задні колеса через довгий карданний вал. Однак за рахунок простоти і дешевизни компонентів заднього привода в цілому реалізація такої схеми обходиться дешевше в деяких випадках. Але варто враховувати, що в сучасних автомобілях використовується багато дорогих сучасних технологій, що разом із заднім приводом можуть зробити автомобіль дорогим.

Раніше більшість транспортних засобів мали винятково задній провідною віссю. З-за обмежень у технології того часу механіки не могли уявити, як зробити провідною передню вісь, та ще й змусити колеса повертатися.Переваги

Продуктивність – перший плюс заднього приводу FWD. При розгоні вага машини переміщається назад і сприймається задніми провідними колесами. Отже, ймовірність їх пробуксовки знижена. Тому відомі спорткари Ferrari, Lamborghini, Dodge і т. д. використовуються саме такий варіант.

Якщо в передньопривідній машині провідні колеса відповідають за рух і поворот транспорту, то на задньопривідному автомобілі можна поділити ці функції. Важкі механічні компоненти можна розташувати спереду і ззаду, що дозволить зберегти баланс у вазі і не перевантажити яку-небудь одну вісь. В теорії це може збільшити керованість.

І хоча машини з задньої провідною віссю легше входять в занос, вони ж простіше з нього виходять. Розробники, звільнивши передні колеса від зайвих елементів, можуть істотно збільшити радіус повороту. В результаті маневреність автомобіля зросте.Недоліки

Перший мінус – це необхідність реалізації "тунелю" трансмісії, який буде проходити по центру машини, займаючи простір салону. Другий мінус – гірша керованість при дощі і сніг. У повороти необхідно входити дуже акуратно в зимовий час.Повний привід

Зазначимо, що іноді під літерами FWD увазі повнопривідний автомобіль (Full Wheel Drive). Автомобілі з такою системою є більш дорогими, і найчастіше вона реалізована у великих джипах, кросоверах, рідко зустрічається в малолітражках.

Звичайно, повнопривідні машини відрізняються кращою прохідністю, вони легко проходять ті місця, де машина з однією провідною віссю надовго застрягне і буде банально буксувати. Сучасні технології повнопривідних систем є досить просунутими. Наприклад, у більшості таких машин система спочатку навантажує передню вісь, і коли комп\'ютер зауважує хоча б невелике погіршення зчеплення коліс з покриттям, він автоматично переносить частину потужності двигуна на задню вісь. В результаті автомобіль не втрачає динаміку і не витрачає зайву енергію на пробуксовку.

Також за рахунок повного приводу автомобіль є добре керованим, особливо на поворотах. У кожному разі повний привід краще, але такі рішення обходяться набагато дорожче.

Передній або задній

Який привід краще – RWD, FWD? Це завжди актуальне питання для багатьох автовласників. На даний момент можна сміливо стверджувати, що машини з передньою ведучою віссю краще. Вони мають більш важливими достоїнствами і передній привід ідеально підходить для бюджетного недорого автомобіля. Задній привід виправданий у тому випадку, якщо мова йде про вибір спорткара. У повсякденного міського життя краще себе показує саме машина з передньою ведучою віссю. На думку багатьох автовласників, переможець очевидний. І не варто дивуватися, що це привід FWD. Почасти тому більшість виробників випускають саме такі моделі.Висновок

Тепер ви знаємо, що це – привід FWD, його особливості, плюси і мінуси. Уважно поставтеся до вибору автомобіля і обов\'язково враховуйте його провідну вісь при пересуванні на дорогах.



Категория: Технологии